Weboldal indítás 4 lépésben

Bizonyára sokunknak szüksége van honlapra, de nem is igazán tudjuk, hogyan fogjunk neki, vagy annyira bonyolult dolognak tartjuk, hogy inkább bele se kezdünk. Bemutatunk 4 lépést, melyeken végighaladva egyszerűbb lesz a folyamat, mint gondolnánk.

 

1, Ötletelés

Talán ez a legfontosabb szakasz, hiszen itt kell konkrét döntéseket hoznunk a weboldalunkat illetően, melyek alapján a többi lépést könnyedén véghez tudjuk vinni. Mindenekelőtt tudnunk kell, hogy milyen honlapot szeretnénk indítani, milyen céllal és milyen célközönség számára.

Mondanunk sem kell, hogy nagy különbség van egy hobbiból készített barkácsolós oldal/blog, egy nonprofit szervezet honlapja, vagy egy vállalkozás webshopja között. Pontosan tudnunk kell, hogy mivel fogunk foglalkozni! Saját vagy céges honlapról van szó? Kinek nyújtunk tartalmat? Mit szeretnénk ezzel elérni? Csak tájékoztatni akarjuk a közönséget, vagy esetleg értékesíteni szeretnénk?

Mindezeket végiggondolva, ki kell találnunk a weboldalunk nevét, majd ezt lefoglalni domain névként egy választott regisztrátornál! Ezt követően a honlap tartalmát és a szükséges hely méretét szem előtt tartva igénybe venni egy megfelelő méretű webtárhely csomagot is. Erre azért van szükség, mert a honlapon elhelyezni kívánt adatokat, információkat valahol tárolni is kell, ezt fogja majd a böngésző megjeleníteni.

2, Honlap tervezése

Tulajdonképpen már minden technikai feltétel adott ahhoz, hogy létrehozzuk a honlapot. A célok függvényében dönthetünk úgy, hogy saját magunk építjük fel –akár ingyenes– sablonok segítségével, vagy kérhetjük honlapkészítő cégek segítségét is.

Amennyiben utóbbi mellett döntünk, abban az esetben is szükség van megtervezni, hogy milyen információ lesz a weboldalon, hogyan fog működni, milyen funkciók legyenek rajta, valamint hogyan nézzen ki, milyen legyen az elrendezése. Ezeket szintén a célközönségünk ismeretében tudjuk jól meghatározni.

3, Tartalomkészítés

Ahhoz, hogy a látogatóink szívesen töltsenek időt az oldalunkon, megfelelő tartalmat kell nyújtanunk számukra. Gondolunk itt a helyes stílusra, szövegezésre, és minden megjelenő információra. Fontos, hogy a célcsoportnak szóljon, és könnyedén választ találjanak kérdéseikre, megoldást problémáikra. Továbbá ne csupán szövegből álljon minden tartalom az oldalon, használjunk illusztrációként képeket, videókat, ezzel is segítve a látogatók megértését, tájékozódását.

4, Cselekvésre ösztönzés

Lehet célunk az értékesítés, feliratkozók gyűjtése, ajánlatkérések fogadása, vagy információátadás. Bármit is szeretnénk elérni, fontos, hogy egyértelműen adjuk is a látogatók tudtára, mit várunk tőlük. A cél elérése érdekében használjunk figyelemfelkeltő Call to action gombokat!

Figyeljünk rá, hogy ennyivel ne tekintsük befejezettnek a folyamatot, hiszen a célközönség és igényeik is változhatnak az idő múlásával, nem beszélve a design trendekről vagy a megosztott információ aktualitásáról. Folyamatosan mérjünk, optimalizáljunk, frissítsünk!

Scroll to Top