Webshop indítása lépésről-lépésre

Webshop indítás kapcsán lényeges információ, hogy nem csak az indításnak, hanem az üzemeltetésnek is vannak költségei. Az üzemeltetésen több dolgot is érteni kell:

Mi egy komplex megoldást nyújtunk, azoknak aki webáruházat akarnak nyitni. Tehát mi nem csak elkészítjük a webáruházát, hanem karbantartjuk, fejlesztjük is. Tárhely szolgáltatást és domain-t is mi intézzük. A webáruház-indítás költségei a következő elemekből tevődnek össze, a teljesség igénye nélkül:

Van itt még valami, amit a fenti listában nem láthatsz, ez pedig a termékkészletért való fizetés. Azért nem került bele a felsorolásba, mert ez attól függ, hogy dropshippinggel szeretnél dolgozni, vagy nem.

Dropshipping szolgáltatás vagy termékkészlet tartás?

A dropshipping az elmúlt néhány évben vált igazán népszerűvé hazánkban.

Sokan azért gondolkoznak webáruház-indításon a dropshipping piaci modell alkalmazásával, mert minden felől azt hallják, hogy szinte nulla munka- és pénzbefektetéssel, készlet nélkül jelentős jövedelemre tehetnek szert.

Nos, a dropshipping legnagyobb előnye valóban az, hogy nincs szükség előzetes készletfelhalmozásra. Nem kell a pénzedet fizikai termékekbe fektetned. A beszállító csak azt a terméket adja át a futárszolgálatnak – kvázi egyesével –, melyet a vásárlód már megrendelt, kifizetett. Az adott termék vagy közvetlenül a vevődhöz fog érkezni, vagy pedig hozzád, ha úgy kéred.

A webáruház-indítás előtt döntened kell arról, hogy szeretnél-e fizikai termékkészletet, hogy aztán azokat a legrövidebb időn belül elküldhesd vásárlóidnak, vagy akár aznapi átvételt biztosíts. Ebben az esetben jól fel kell tudnod mérni azt, hogy mekkora készletbe fektess bele, hogy elkerüld azt, hogy valamiből irreálisan sokat rendelj magadhoz, amelynek az eladása esetleg később gondot okozhat. A másik oldalról pedig az sem jó, ha túl keveset rendelsz egy népszerűvé váló termékből.

Ha a dropshipping mellett döntesz, a dolgod egyszerűbb lesz. Nem kell a logisztikával foglalkoznod, nem kell a raktározásba pénzt ölnöd, nem lesz fizikai termékkészleted. Arra kell odafigyelned, hogy megbízható beszállítókkal dolgozol együtt, akiknek jó minőségű-, és nem tucattermékeik vannak.

A webáruház elkészítése

Az általános webshopokhoz hasonlóan dropshipping webshop esetén is két lehetőséged van:

  • egyedi webáruház készítése
  • webáruház bérlése

Az egyedi webshop előnyei, hogy teljesen személyre szabható, a kiválasztott termékhez, saját igényeidhez igazíthatod a webshop egészét, minden olyan lesz, ahogy te szeretnéd. Webáruház bérlés esetén korlátok közé leszel szorítva, azonban az induló költsége jelentősen  alacsonyabb, mint a saját webshopnak. Kérd ingyenes tanácsadást!  Bármelyiket is választod, mindenképpen el kell gondolkodnod azon, hogy hogyan fogsz látogatókat, vásárlókat szerezni. A vásárlók szerzését megoldhatod fizetett hirdetések segítségével, vagy a webáruház keresőoptimalizálásával (SEO) is.

A fizetett hirdetések előnye, hogy egyből jelentkezik az eredményük, ahogy elindítod a hirdetéseket, egyből hozzák is a látogatókat. Hátrányuk, hogy minden egyes látogató után fizetned kell, ami tovább csökkenti a dropshipping miatti amúgy is minimális hasznot. A fizetett hirdetésekre használt legnépszerűbb megoldások a Google Ads és a Facebook hirdetések.

A keresőoptimalizálás előnye, hogy nem kell a látogatókért egyesével fizetned, csak a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendők fognak kiadást jelenteni. Hátránya, hogy akár hónapokba is telhet, amíg igazán meghozza az eredményt, és webshopod megjelenik a Google vezető találatai között.

Ha olyan webshopot szeretnél, amivel a kezdetektől fogva profitot lehet termelni, akkor a jó megoldás valószínűleg a fizetett hirdetések és a SEO együttes alkalmazása fogja a jó megoldást jelenteni. A keresőoptimalizálásról itt olvashatsz többet!

Milyen termékeket árulj?

Fontos, hogy a termék, amit árulsz közel álljon a szívedhez, érdeklődési körödhöz kapcsolódjon. Például, legyen valamely hobbidhoz köthető. Olyan kínálatot állíts össze magadnak, amely iránt a szenvedélyedet várhatóan nem fogod elveszíteni. Ha megtaláltad a számodra legszimpatikusabb termékkategóriát, akkor arról is meg kell, hogy bizonyosodj, hogy a célközönségednek szüksége, igénye van az általad választott árucikkekre, vagy hogy az érdeklődésük irántuk nagy valószínűséggel felkelthető.

A célközönséged meghatározása

Határozd meg a saját buyer personádat (a célközönségedből kiemelt, egy fiktív potenciális vásárló), célcsoportodat a következő tényezőkre alapozva:

  • Demográfia (életkor, nem, lakóhely, tanulmányok, család mérete, jövedelem, házas vagy sem, vannak-e gyermekei vagy sem)
  • Munkával kapcsolatos adatok (munkakör, beosztás, vállalati szektor, cégméret)
  • Hobbi
  • Célok & kihívások (fő- és másodlagos célok, elsődleges- és másodlagos kihívások, hogyan segíthetsz neki ennek elérésében, megvalósításában)
  • Értékek & félelmek (mit értékelnek magasra, és mitől félnek a vásárlások alkalmával)
  • Pszichográfia, azonosítók (hitek, kultúra, attitűd, személyiségjegyek)
  • Vásárlási szokások (pl.: árak gyakori összehasonlítása, trendek követése, egyedi termékek választása)
  • Hatások (mi van rá hatással, reklámok, közösségi média és YouTube influencerek, előnyben részesített médiumok)
  • Vásárlási preferenciák

Marketingtevékenység

Webáruház-indítás esetén tudnod kell, hogy milyen marketingtevékenységek szükségesek a sikerhez. Itt nem csak a fizetett hirdetésekről van szó. Ugyanúgy a marketinghez tartoznak az emailek, hírlevelek küldése, közösségimédia-bejegyzések közzététele. Egy webáruház üzemeltetése esetén folyton lesznek feladataid, nem ülhetsz, és várhatod a sült galambot! El kell érned a potenciális vásárlókat valahogy, és meggyőzni őket arról, hogy rendeljenek tőled.

Milyen további tényezőkkel kell még foglalkoznod?

  • Termékvisszaküldési politika (beszélj annak részleteiről a dropshipping beszállítóddal, hogy a visszaküldéseket hogyan fogjátok együtt menedzselni)
  • Bankkártya feldolgozások
  • Szállítási részletek (szállítócég, szállítási díj, hova szállítasz – a magas szállítási költség elriaszthatja a látogatókat)
  • Logisztikai stratégiák
  • SEO (segít a forgalomgenerálásban, ingyen, és hogy a keresési találatokban minél fentebb jelenj meg)
  • Felhasználóbarát webáruház
Scroll to Top